Säg (någonting vackert.)

 
 
 
 

Säg vad det är,

när du tystnar och ensamheten slår dig.

Säg vad det är, 

när du vandrar iväg i tystnad utan att förklara vart du ska.

Säg vad det är,

vad som får dig att rygga tillbaka så fort våra läppar ska mötas.

 

Säg vem hon är,

hon som så lätt får dig att försvinna i tankarna.

Säg vem hon är,

när du från botten av ditt hjärta lovar att du bara älskar mig.

Säg vem hon är,

när den kärlek du har kvar att slösa på mig,

inte längre räcker till.

 

Säg hur jag ska göra,

för att förstå vad som krävs för att få älska dig,

och bara dig.

Säg hur jag ska göra,

när kärleken har gjort sitt

och ärligheten redan svikit allt för många gånger.

Säg vad jag ska göra,

när du gång på gång lämnar mig,

utan att riktigt våga säga hejdå. 

 

Säg vad jag ska säga,

när vi använt alla ord.

Säg vad jag ska säga,

när tystnaden är hög nog.

Säg vad jag ska säga,

när vi redan vet svaret. 

 

Säg hur jag ska älska,

när jag testat alla sätt.

Säg hur jag ska älska,

när du älskar någon annan.

Säg hur jag ska älska,

när du aldrig lärt mig hur. 

 

Snälla,

 

Bara säg,

något jag förstår.

Bara säg,

något vackert.

Bara säg,

något över huvud taget.

 

(låt inte tystnaden vinna)

 

 
Publicerat i Kärlek