Vi två och dina förjävligt vackra händer.

För jag vet ju att jag förstörde allt det där.

Allt mellan oss, vi två.

Ett slag eller två var allt som behövdes.

För att jag skulle förstöra allting mellan oss.

 

En andra chans hade varit bra,

en andra chans är väl det man ska få brukar folk säga.

 

Jag vet att jag egentligen inte förtjänar en andra chans.

För jag slog till dig, inte en gång utan två.

Egentligen förtjänade du det,

varför har jag då skuldkänslor över det?

 

Men du ska veta att jag saknar dig. Fortfarande.
Jag saknar faktiskt till och med att ligga där på ditt nakna lite acne benägna bröst.

 

Saknar när du matade mig med mina favorit godisar.

Saknar att kolla på dig när du lagar mat i köket.

När du kom ut ur duschen i bara kallingar,

herregud vad sexig en kille kan vara alltså.

 

 

Saknar att ligga i soffan och inte förstå någonting av vad som sägs på tv om längdskidor,

för jag var för upptagen av att kolla på varenda liten rörelse du gjorde.


När du skrek av lycka när det gick bra för de som åkte, eller när du svor av irritation när speakern sa fel eller var dålig.

 

 

Saknar att ligga där i ditt knä i din soffa och kolla på skräckfilm.

För att ha anledning att hålla på med dina vackra händer, när filmen var för läskig.

Dina otroligt vackra händer.

 

 

Ni vet hur killars händer kan vara, så trygga, torra och underbara på samma gång.

De är torra men ändå mjuka.

De får en att känna sig så trygg när man ligger där i famnen,

Även när den läskigaste delen på filmen så känner man sig trygg där med handen och armen runt sig.

 

Nu kom jag av mig igen, ni vet, händer har en helt otrolig inverkan på mig.

Jag har alltid varit med killar som har otroligt vackra händer.

Jag vet inte varför utan det har bara blivit så.


Jag har också alltid varit med idioter, som alltid ska krossa ens hjärta.

"Förstår de inte hur jävla svårt det är att bli hel igen?"

Jag vet inte varför, utan det har bara blivit så. Jag har alltid fallit för idioter.

 

Händer kan få ens krossade hjärta att läka, ibland.

För en stund.
Händer kan få en känna så mycket på en och samma gång.

Händer kan också förstöra allting med ett slag eller två.

 

 

 

Så förlåt, jag borde ha pratat med dig istället,

Jag tog den enkla utvägen och använde mina underbart hopplösa händer.
Egentligen hoppades jag väl på att få hålla hans men använde mina egna och slog till honom rakt i ansiktet, han förtjänade det eller hur?

 

Fan vad jag saknar dig.

Fan också.

 

 
 
 
Publicerat i Kärlek