6 månader

 

 

 

6 månader sa dom, 6 månader tar det att komma över någon. 

6 månader och alla de dagar som medföljer.

alla minuterna som medräknas i timmarna som passerar. 

I dessa 6 månaderna är alla ensamma nätterna inräknade. 

6 månader av mörker. 

6 månader av tomhet.

 

Dom sa efter 3 månader " inte han igen Anna"

Men det var han igen, han överallt. 

Han hela tiden om och om igen.

Han som jag försökte komma över. 
Han som jag försökte klara alla ensamma nätterna utan.

 

Dom sa "varför saknar du honom ens?" 

Jag hade tusen ord att säga men förblev tyst, för jag förstod. 

Han var ingen som saknade mig.Han var inte värd att saknas. 

För han och jag, vi pratade aldrig mer sen den där kvällen.

 

Som en egen historia där du läst halva berättelsen och när sagan är som bäst, slutar den. 

Tusentals tomma sidor som bara väntas på att få fyllas ut. 

Jag vill inte skriva om tomhet, skriva om saknad.

Men mina ord var allt jag hade när jag gråtit klart.

Mina berättelser var inte vackra, inga noveller om kärlek, så som Emely Bronte beskrev dom.

I mitt hjärta fanns inga lyckliga slut. 

För när du gick, tog du alla mina ord med dig.

Och jag stod kvar tom.

 

När 5 av 6 månader gått, såg jag en ny mycket vackrare kille. 

Han kollade på mig med sina vackra ögon där i matsalen. 

Jag var helt förtrollad. Lade till han på facebook. Vi skriver nu. 

Han fick mig att känna den där töntiga lyckan igen

och den där glädjen när hans namn lyser upp där på  skärmen. 

 

Idag har 6 månader gått.

Och jag känner mig mer fri än någonsin. Jag är lycklig nu. 

Jag kommer nog aldirg komma över den killen jag spenderade 2,5 år med.

Men det blir lättare och lättare för varje dag som går.

För jag har en ny finare och bättre kille bredvid mig idag.

6 månader av ett rent helvete, tårar,skratt, sms, skrik, och lycka. jag är lycklig nu. För just Han skriver till mig nu.

 

 

Så vackra du, Fånga mig i korridoren.

Kyss mig i pannan. 

Och säg att ingen annan ska få komma åt mig. 

Gör det där som får mig att skratta,

låt mig se dina perfekta tänder som jag alltid önskat att det var jag som hade. 

Låt mig hålla dina vackra händer. 

Ge mig din kärlek och jag ger dig min. 

Rör mig för att kyssa mig.

 

 

Fånga mig.

Sakna mig.

Älska mig.

 

#1 / / frida christina:

Vackert!