Helgen som gått.

Har haft fullt upp hela helgen. Helgen fortsatte i samma tempo som veckan var. 
På fredagen åkte vi på bio, The good dinosaur, Den var bra men den var nog inte helt lämpad för barn då jag i mitten av filmen hade både J och G i famnen för de var rädda. Den slutade så himla fint också. 
 
Efter bion åkte vi och letade julgran. J hittade en gran och efter mycket tittande på andra granar så blev det ändå den. Så glad han blev. 
Vi gick även runt i den stora jul butiken och kikade. Barnen shoppade loss. jag höll mina pengar till bättre saker     ( enlig mig, haha)
 
Vi satte upp julgranen, byggde tågrälls runt, och hämtade ner alla jul saker från vinden. Jag slutade vid klockan 19 och då åkte jag och tog en kaffe med en kille jag träffat här. Super trevlig så vi ska antagligen ses nästa helg också. 
Efter det åkte jag till Mallet och träffade kristina, en annan au pair som bor super nära mig. 
Jag shoppade två tröjor och lite julklappar som jag inte kan visa här förrän efter jul. 
Några hundra dollar fattigare gick vi ut och letade bilen, som var omöjlig att hitta. I och med att det var Black friday så var det så mycket folk. Hela parkeringen var full med bilar. 
 
Lördagen var jag egentligen ledig men jag följde med Familjen på "tjej dag" Vi åkte iväg och shoppade i ett lite mer exlusivt område, Mamman shoppade massor, en kjol/ matta till granen, lite saker till G och sedan gick vi mest bara runt och kikade. 
var även in på "Pottery barn" Min favorit butik just nu. När jag skaffar barn kommer jag inreda med allt där ifrån!!
ÄLSKAR den butiken, SÅ himla fina saker.
 
Vi åkte sedan hem och mös framför tvn och pratade. 
På kvällen mötte jag upp Mafe och vi åkte på ett cafe där vi drack kaffe och lyssnade på musik och träffade massor av nya människor. Väldigt trevligt.
 
Söndagen var jag mest hemma, började fixa adventskalendern och är snart färdig, Tror jag. Fick även godkännande av mamman för alla utflykter vi ska göra. Så nu ska jag skriva lappar om vad vi ska göra och slå in de paket jag har. 
 
Här kommer bilder från julshoppen och där vi bestämde julgranen. Väldigt roligt att se hur de gör här i USA när de bestämmer gran. Inte alls likt hur min familj gör hemma i Sverige. 
Vår julgran, den är mycket finare nu dock. Bild kommer senare.