Happy thanksgiving.

.. var nog den mest skrivna rubriken på Amerikanskbloggarna Igår. 

Men det är ju faktiskt så att jag faktiskt firade min allra första thansgiving igår. Och Jesus. Mat. Kalkon, kål,söt potatis, pork, och massor av mer mat.. Hjälp vad mat. Cranberry sauce, Pumpkin Pie, kakor, brownies, och massor av mer dessert. Hjälp vad dessert. Gäster, sånguppträdande och tacksamhet. 

Igår reflekterade vi mycket i familjen om vad vi är tacksam över. Barnen sa att de är tacksam att jag är här, att de har mat, och hundarna. hur söta?
Jag är tacksam över oändligt många saker.
 
Jag har någonstans att sova, mat på bordet, ett friskt liv. Det är något jag värderar högt, jag känner stor glädje för och som inte under några omständigheter får tas förgivet och glömmas bort. Men här är 3 andra punkter som jag är oerhört tacksam över och ser otroligt stort värde i. 

1. Mina nära och kära där hemma. Trots den långa vägen visar ni otrolig kärlek och omtanke. Ger mig kraft och energi till att ta mig igenom jobbiga stunder. Ger mig all kärlek som är möjlig att få genom ett Skype samtal. Ni tänker verkligen på mig. Jag vet att ni tycker att det är en självklarhet och det är det som gör er till de fina personerna ni är. Ni skulle aldrig tänka något annat. Och jag värdesätter er för det. 

2. Att jag har en bil här. En ytlig och något bortskämd punkt att vara tacksam över. Men för er som inte bor
häe i usa kan jag förklara såhär.
Att placera någon här i Howell utan bil är ungefär som att placera någon i Stockholm och tala om att hen inte är tillåten att använda sig av kollektiv trafik. Ja, så illa är det. Här finns ingen ytterst lite kollektiv trafik, här finns inga cykelbanor. Här finns inga trottoarer eller lysen på vägarna. (det är för att man ska kunna se stjärnorna på natten) idiotisk. Livsfarligt. Jag vet. Så därför är jag så glad över att jag har en egen bil som jag kan förflytta mig med. Ta en fika, åka till gymmet, åka till vänner eller köpa tamponger och choklad en kväll hade inte varit möjligt utan den. 

3. Min värdfamilj. Punkt. Jag har bara varit i min värdfamilj i en månad nu men jag trivs verkligen så bra här. Det blir bara bättre och bättre. Jag har haft vissa jobbiga stunder med barnen men föräldrarna och släktingarna har verkligen stöttat mig till 200%