Dag 1 på Au pair skolan

Vi landade vid 17 tiden (NYC tid) och wow vilken känsla, Så stort och alla gula taxi bilar osv!!
Jag och Win fick vänta på 5 andra som skulle anlända samtidigt som oss. De kom ca 1,5 timma senare. Sedan fick vi skjuts till au pair skolan. Fick även turen att slippa rulla väskorna till bilen, mannen som kom och hämtade oss drog dem åt mig. Kanske såg han hur less jag var och hur trött jag då var. 
 
Bilresan tog ungefär 40 minuter och sedan fick vi ett litet välkomnande av personalen här, fick rumsnummer och även en väska med saker från värdfamiljen.  Fick min NYC tour betald av familjen samt lite presentkort och sånt. det tackar man inte nej till. Tacktack!
 
Efter vi hade bott in oss på rummet så var det möte där vi gick igenom veckan och fick Pizza. Har redan märkt av skillnaden på svensk mat och USA mat.  Och ja jag fick torka av Pizzan med papper pga så mycket fett. 
 
Efter det träffade jag en av mina roomates, de andra kom inatt. Min första roomate ska också bo i Howell. Hon tror att vi är bästisar, så hon får tro det. Känns inte som att vi har riktigt samma intressen dock... Haha. 

Sedan dusch och sänggång. 

Gick bra att sova till 03 våran tid, alltså runt 09.00 i Sverige, sen gick det inte att sova mer så lilla jag har varit vaken i några timmar nu medan mina roomates håller på att vakna upp, Ja jag tände lampan nu. ;)
 
Under mina vakna timmar har jag hunnit facebooka med Papsen och berättat om resan osv.
 
Tillslut gick jag upp och gjorde mig iordning, lyssnade på podcast och kände att jag första gången här i USA kan slappna av lite. 
 
 
Nu ska jag och de andra tjejerna gå och äta. Blir intressant att se vad som bjuds :)