Hajk till Great falls och River bend park

En solig söndag blev det idag och en rätt så varm sådan också, jag klagar inte alls. Såg att ni där hemma fick snö igen.
Dagens plan var att åka till Great falls här i virginia. Mimmi kom och hämtade upp mig vid klockan 12 och vi for och hämtade upp Ida. Sedan styrde vi bilen mot great falls som ligger ca 40 minuter bort. Vi körde fel en gång och när vi sedan kommer rätt så är vägen avstängd. Så vi åkte då istället till River Bend Park. En fin park som ligger anhängande till Great falls. Vi insåg när vi väl var där att vi kunde gå/ hajka till Great falls. Vilket var en skön promenad på ca 30 minuter. Vi insåg på vägen att vi Svenskar ser lite annorlunda på Hajkande än vad amerikanare gör. Jag tänkte mig när killen vi pratade med sa hajk att vi skulle gå på smala stigar, med rötter, stenar osv och visst var det de men det var en stog gång nästan så man kunde cykla. 
 
Vi avslutade dagen med middag på Olive garden vilket var gott. Jag har dock med hela middagen hem då vi redan var mätta efter förrätt och salladen de har där, haha. 
 
Nu är klockan redan 20.02 och jag är otroligt trött så det blir en tidig kväll för mig.  
Kram.
 
 
 
 
 
#1 / / Ellen Delin:

Åh vad fint!

Svar: ja det var det verkligen :)
Au pair i New jersey 2015/2016