Podcasts.

Tjenamoss!
Jag har alltid gillat att läsa böcker men sedan jag kom till USA har det inte alltid funnits tid till det. Jag har därför hittat min kärlek till Podcasts då jag samtidigt som jag lyssnar kan göra massor av saker. 
 
När jag är ute och går, när jag viker tvätt, när jag tränar, diskar eller kör bil så älskar jag att lyssna på ljudböcker eller podcasts. För tillfället är det bara podcasts som gäller och jag har ett antal som jag följer och tänkte tipsa er om!
 
Den fantastiska resan
Zara Larsson och Noel Flike snackar om allt mellan himmel och jord. Politik, kärlek, musik, feminism, livet & allt däremellan. Jag personligen tycker Zara är skitcool och älskar hur självsäker och stark hon är. Noel är lite mer down to earth och kompliterar Zara på ett gött sätt. De är lite härligt barnsliga och alltid underhållande. 
 
 
 
 
I nöd och lust.
Ååh jag bara älskar dessa två, Petra Tungården och Linn Olsson. Petra är en utav mina favorit bloggare och jag har alltid gillat henne. I podcasten pratar de om allt som rör kärlek, Petras förlovning och Linns Singelliv. Relationer helt enkelt allt och lite till. En underbar podcast helt enkelt. 
 
 
 
Fredagspodden
Favoritpodden number one! Om någon frågar mig vilken gud jag tror på? "Hanna & Amanda!!!" Alltså dessa två människor är mina förebilder. Så fina, så starka, så knäppa, vilda och underbara. Jag kan dock erkänna att första gången jag lyssnade på dem så blev jag ganska uttråkad, då de mest snackade om barn, blöjor och gradiviteter. Men jag är så glad att jag gav dem en chans. Gör det ni med. 
 
 
 
Träningspodden
Programledaren Jessica Almenäs och Lofsan (Lovisa) Sandström pratar träning i all form. Kost, löpning, styrketräning, skador, dieter, barn och skönt vardagssnack. Jag tycker  verkligen om podden! Jag har även fått en helt annan bild av Jessica. Jag var nämligen inte så förtjust i henne som programledare innan, men nu tycker jag att hon är hur ball som helst. Lofsan är träningsexperten och Jessica är den hurtiga vardagsmotionären. Det är mycket löpning då båda är maratonlöpare. Två jordnära tjejer som alltid får en att må bra. 
 
 
 
 
Opodden
 
Detta är en utav mina favorit poddar. Det är Jennifer Kovacs som intervjuar Svenska kända kvinnor för ett oretucherat samtal om livet. De pratar om kvinnoideal, framgångar, motgångar, livserfarenheter och drömmar. En underbar podd att lyssna på. 
 
 
 
 
#1 / / Anonym:

Jess

#2 / / Tess:

Kan rekommendera Veckans bläcka m Jennie Hammar och Karin Bastin, den är topp 👌🏼👌🏼👌🏼

Svar: åh tack det ska jag kolla!!
Au pair i New jersey 2015/2016

#3 / / Krister:

Den stora orättvisan är att män
lever kortare än kvinnor i genomsnitt.

Dubbelt så många män tar livet av sig än kvinnor.