Svar på fråga.

Hej! 
Jag ska i augusti flytta till Potomac falls, sterling i Virginia! Jobba som Au Pair åt tre barn och det ska Bli så kul!! 
Tänkte bara fråga om du har några tips på vad jg kan göra i Virginia och DC, allt från nöjen med barnen till shopping osv för mig! 
Vart ska ni nu flytta? Vem vet vi kanske ses! :) 
Hoppas att du kan hjälpa mig lite haha :)
 
Jag igen haha, tänkte även fråga om du har några tips på vad man kan köpa till familjen! Mamman är svensk, annars har jag tre barn på 6,4 och 1 år när jag kommer!
 
 
 
Hej Sara! Gud vad kul att du ska komma hit till Virginia! Att åka som au pair har verkligen varit det bästa jag gjort. 
 
Jag trivs verkligen super bra här! Jag är ju rätt ny här i Virginia fortfarande men det finns massor att göra.
Åka in till DC på en helgdag är helt underbart. Det finns massor att göra inne i DC, shopping, museum (Som är gratis) se vita huset, monumenten eller bara gå runt och kolla på fina byggnader. 
Shopping har vi både inne i DC och här i Vriginia. Vi har många mall, stora och små. Outlets med tex nike, tommy hilfiger osv.
 Jag vet inte exakt vilket som kommer vara närmast dig men jag är säker på att de finns nära dig. Annars är tysons corner väldigt bra. 
 
Med barnen hittar jag inte på så mycket då de redan har så mycket aktiviteter så vi har inte tiden att göra så många saker. Men förhoppningvis i sommar har vi mer tid.
 
 
Många av mina vänner som tar hand om yngre barn åker till mallet för att leka (de har en lek area inne på mallet) åker till parker osv. Vi har många parker man kan åka till också, så de beror på vad det är för väder, regn och kallt = mallet eller något café. Fint väder = ute i park och leker. 
Jag är helt säker på att dina värdföräldrar har några tips om saker du kan göra med barnen i området också.
 En annan rolig sak att göra med mindre barn som jag gjorde ibland med i den förra familjen var att åka till "barnes and noble" som är en bokbutik för att lyssna på lässtunden som de brukar har någon gång i veckan.  Så det skulle du kunna kolla upp, det är gratis och väldigt enkelt att göra med dina små. 
 
Presenter till familjen kan vara svårt. Kolla vad barnen gillar att göra. Jag köpte till min första värdfamilj en bok om jämtland med massor av foton. Under rematchen så hann jag inte köpa något nytt till mina nya värdföräldrar så de fick tyvärr ingenting. Till barnen i förra familjen gav jag Lego, plusplus och böcker.  Då barnen i den familjen gillade att leka med lego.
Till de barnen jag tar hand om nu förstod jag utav min värdmamma att de älskar att läsa. Och de gör dem, det är svårt att få bort dem från böckerna ibland, haha.  Så jag gick in på amazon och köpte astridlindgren böcker (kapitelböcker) men det finns som sagt många andra bra barnböcker också. Sedan köpte jag svenskt godis vilket alltid är uppskattat även fast en del utav familjen är Svensk. 
 
 
På frågan om vart vi ska flytta så har vi har inget bestämt riktigt än. Då vi måste sälja huset vi bor i just nu först. Men jag hoppas verkligen att det blir det huset som mina värdföräldrar har visat för mig. 
Och om det blir det huset så kommer vi antagligen bo 20-25 minuter ifrån varandra vilket inte alls är långt :)
 
Om du vill kan du maila mig på [email protected] så kan vi prata mer, skulle vara super kul att höra från dig! 
 
Kram
 
 
 
En liten sneekpeak i present påsen till barnen i min nuvarande familj. Var även en godisskål full med Svenskt godis där i och en litet kort till föräldrarna som tack för att de tog hand om mig så bra. ( Gav presenten två veckor efter jag kom till nya familjen)