Chicago bönan och strand promenad.

Söndagen klockan 12 (deras tid) landade jag, virrade runt på flygplatsen 30 minuter för att hitta United för att få ett ”intyg” på att mitt flyg var inställt så jag kan få pengarna tillbaka för hotell natten jag missade, samt andra utgifter.

Efter det virrade jag ytterligare 30 minuter för att hitta tunnelbanan in till Chicago. Fick hjälp av ett super trevligt par som också skulle in till Chicago. Åkte in till Chicago tillsammans med dem, hittade hostllet och lämnade min väska där och började med mina turistattraktioner jag hade planerat.

Först ut var att se den så kallade ”bönan” En spegel formad som en böna, eller en böna utav en spegel.

 

Efter det tog jag strandpromenaden och hittade en superfin fontän, (har säkert något namn men jag tyckte den bara var fin) Halvvägs ner till mitt andra mål för dagen var jag så varm så jag köpte mig en glass som var så god.

Fortsatte min promenad ner mot akvariet där jag hälsade på valar, delfiner, sköldpaddor osv. Fick även se en 4D film som var så cool.

Jag gick sedan till hostllet där jag skulle bo för natten och checkade in, vilade mina fötter lite och duschade.

 
 
 
 
 
Min goda "välförtjänta" glass.