Att prata Engelska hela dagarna.

När jag flyttade hit till USA var jag rädd för att min Engelska inte skulle räcka till. Vilket jag tror större delen utav alla au pairer känner innan de har åkt iväg.
Jag var rädd över att prata Engelska hela dagarna, innan hade jag ju bara pratat det på lektionerna i skolan och eventuellt när man träffade någon engelsman på stan. 
Jag var rädd att min Engelska inte skulle räcka till.  
När jag kom till au pair skolan släppte det dock, vi Svenskar är generellt SÅ mycket bättre på Engelska i jämförelse med människor från andra länder. 
 
Men all nervositet släppte inte under au pair skolan jag var fortfarande super nervös när jag kom till familjen men det släppte rätt snabbt. Föräldrarna hjälpte mig till en början när jag inte hittade orden. 
Nackdelen var dock att barnen märkte ord och använde det emot mig. Men som sagt den familjen var ju speciell och uppfostrade inte sina barn på ett vettigt sätt. 
 
NU i den här nya familjen ( eller nya och nya har bott här nu i 3 månader) Så hjälper både barnen och mina värdföräldrar mig med orden. Det behövs inte lika ofta nu men ibland kan det behövas. Mina värdbarn är väldigt snälla och förstående och när jag inte säger rätt ord säger de " Anna det där var nästan rätt ord, vi förstår vad du menar men nästa gång kan du använda detta ord" Så gulligt verkligen och det är bra hjälp. 
 
I New Jersey gick jag in med inställningen med att bara hålla mig till vänner som pratar Engelska. Men efter någon månade hittade jag två fina Svenska tjejer och då märkte jag verkligen hur skönt det var att prata på Svenska ibland. Och speciellt att ha någon att prata med under Rematchen. 
 
Här i Virginia har jag nästan bara Svenska vänner. Det ser jag Som både bra och dåligt ( Mest bra) Vi svenskar har rätt lika synsätt så saker och ting och vi kan hjälpa varandra med problem utan att någon annan förstår. ( Och det kan vara skönt ibland!!) 
 
Just nu bor jag i ett område där det finns många Tyska au pairer, jag har börjat hitta några tjejer jag umgås med där också. Dit vi ska flytta i Sommar är det väldigt många Svenska au pairer ( vad jag har hört) Så där uppe kommer jag att få kämpa lite med att hitta Engelsktalande vänner, Haha. 
 
Men även fast jag nästan bara har Svenska vänner här borta för tillfället så känner jag att det är okej. Min Engelska förbättras varje dag då jag pratar med mina värdbarn och värdföräldrar hela dagarna samt följer med på aktivieter.
 
En annan bra sak med De Svenska vänner jag har träffat är att det är lätt att träffas igen när vi kommer hem efter vårat år här. 
 
 
Så vart jag egentligen ville komma med mitt inlägg är till alla Au pairer eller blivande au pairer. Det är okej att ha svenska vänner här borta, din engelska kommer förbättras så mycket ändå.  Och var inte rätt för att använda din Engelska. Amerikanare är väldigt snälla och hjälper dig gärna om du inte hittar rätt ord eller rätt förklaring.