Seattle dag 3

Min sista dag i Seattle spenderade jag med ännu mer turistande. Jag åt en god frukost i Pioneer square och sedan tog jag en promenad till ”Gum Wall”

En vägg eller ska man säga en hel gata som är helt full med tuggummin, något man måste besöka när man är i Seattle. Gick och tog några selfies och kikade runt. Rätt äckligt när man tänker efter.


Gick sedan ner till Piren igen och ställde mig i kön för ”the Great Wheel ” ett pariserhjul som är över vattnet. Det var fint men rätt läskigt då jag fick åka själv i en sån gondol, trodde att när man åkte själv kunde man åka med andra, men icke. Anna 19 år fick åka själv. Första varvet hade jag panik, men sen gick det bra att åka.

Jag gick sedan vidare till färje stationen och köpte en biljett ut till en utav öarna och kikade runt, jag gjorde det mest för att åka en riktig färja. Men jag hade Robert i telefonen och gick runt och pratade med honom. På vägen in till Seattle igen fick man se skylinen igen och vi fick även stanna liten stund för det var en flock delfiner framför båten, så häftigt, de ville dock inte fastna på bild så bra. 

Gick sedan till hostelet och duschade igen för att göra mig iordning för sista kvällen i Seattle.