Seattle dag ett.

 

Efter Chicago resan styrde flyget mot Seattle.

Denna flygresan gick mycket smidigare, inga förseningar och jag hittade direkt till tåget från flygplatsen in till Seattle.

Åkte till hostelet och checkade in och fick mitt rum. Inte något fint rum men men.

På Onsdags morgonen gick jag upp till Space needle och åkte upp. Det är seattles Utkikstorn som finns med i många filmer och tv serier, som tex Grey´s Anatomy.  Jag hade även här som jag hade i Chicago ett City pass där de mest kända attraktionerna är med i ett pass och man får det för billigare. Väldigt bra.

Efter jag hade varit uppe i Space needle gick jag till de två museum som ingick i passet, det var ett musik museum, det var helt okej men inte det bästa museet jag varit på. Efter en stund där gick jag och åt lunch och skypeade med Mamma. Det blev en super god Pizza.

Efter lunchen gick jag upp till Seattle ”center” där alla museum och space needle är och gick in på nästa museum. Det var så himla häftigt, det var ett glas museum och det var verkligen så coolt att se. Det var glasfigurer i alla dess färger och former. Det fanns en historia bakom varje uppsättning. Han som hade gjort alla glasfigurer hade gjort olika Ljuskronor utav glas och det var mitt favorit rum. Ett annat rum var massor av glaskulor i två båtar, historien bakom hur uppställningen kom till var rätt intressant, konstnären hade nämligen slängt in dem i en sjö och bett två tonåringar att fiska upp alla och lägga dem i båtarna, och exakt så låg dem nu på museet.

 

Efter det gick jag till Hostelet och duschade, åt lite middag och sedan gick jag upp i Space needle då det ingick ett pass på dagen och ett på kvällen, jag fick egentligen inte gå upp innan solnedgången var klar.. Men jag kom upp ändå, precis vid solnedgången. Och så fint det var.